جزئیات اجرایی طرح ترامپ برای توقف جنگ غزه اعتراف صهیونیست‌ها به خلع سلاح نشدن حماس در غزه درگیری مرزی میان نیرو‌های مرزبانی پاکستان و افغانستان آمریکا در ایالت آیداهو برای قطر پایگاه نیروی هوایی می‌سازد پزشکان بدون مرز: هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در جنگ غزه کشته شدند حمله تروریستی به مرکز آموزش پلیس پاکستان| ۳ مهاجم در درگیری کشته شدند زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در کرانه باختری (۱۸ مهر ۱۴۰۴) ترامپ نشستی با رهبران جهان درباره غزه در مصر برگزار می‌کند ادعای تروئیکا: اسنپ‌بک اقدام درستی بود واکنش دختر شهید سلیمانی به آتش‌بس در غزه ۶ هزار کامیون کمک‌های بشردوستانه منتظر ورود به غزه بازداشت شبکه ترور وابسته به رژیم صهیونیستی در لبنان حکیم: عراق باید پل ارتباط و نقطه توازن در منطقه باشد تاکید کابل بر اهمیت بندر چابهار برای تجارت هند و افغانستان ۱۱ نظامی پاکستانی در تازه‌ترین حمله تروریستی کشته شدند پوتین: اعتبار جایزه صلح نوبل تا حد زیادی از بین رفته است هشدار ایران درباره پیامدهای تحرکات نظامی مداخله‌جویانه آمریکا در کارائیب واکنش کاخ سفید به ناکامی ترامپ در دستیابی به جایزه صلح نوبل نتانیاهو: اسرائیل با چالش‌های بزرگی در منطقه روبرو است ‌می‌رسد نوای «نَصرٌ مِن اللّه» از حریم رضا(ع) | راهپیمایی «بشارت نصر» در مشهد برگزار شد آیت‌الله علم‌الهدی: آسایش مردم در بهبود معیشت و نه زندگی غربی است | ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه و مجریه با محتکران اقتصادی عضو کمیسیون امنیت ملی: بیانیه شورای همکاری خلیج فارس تاثیری بر روابط ایران و همسایگان ندارد جایزه صلح نوبل به ماریا ماچادو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، رسید آیا سقف حقوق و بیمه کارگران ساختمانی اصلاح می‌شود؟ حمایت روسیه از احتمال اعطای نوبل صلح به ترامپ لاوروف: غرب ناقض واقعی برجام است، نه ایران یک نماینده مجلس: تبیین درست مکانیسم ماشه، اثرات روانی منفی آن را در کشور کاهش می‌دهد
سرخط خبرها

واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت نسبت به حمایت از حوزه آموزش و تعلیم اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، حقیقت این است که در برخی مسائل خاص، بروز چالش حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن نیز امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.

تربیت، برتر از تعلیم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید سازوکار نظارتی آن نیز در زمره منجسم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در سازوکار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق‌بخشی به جریان تربیت و پرورش باشند تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی بگیرد و نسلی تربیت کند که به‌موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

چالش در عرصه پرورش، حقیقت تلخ نظام تعلیم و تربیت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور برپایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بنده بار‌ها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید. کتاب و دستورالعمل و آیین نامه در این‌باره زیاد نوشته شده، اما آنچه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که مثلاً چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه یاد بچه‌های مردم داده است، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.

تحصیل در مدارس، بهترین بستر تربیت و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود، زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود. بر همین اساس است که می‌گوییم هرچه قرار باشد تأثیر بر هویت و شخصیت فرد گذاشته شود و انسانیت او پرورش پیدا کند، باید در دوره دبستان و دبیرستان دست‌به‌کار شویم و نظام آموزش و پرورش ما، مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش آموز تعلیم دهد.

در ابتدای این دیدار، سیدجواد هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از سرفصل‌های محوری مطالبات مردم و شکایت‌های رسیدگی شده را ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->