رزمایش ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان استان خراسان رضوی آغاز شد (۲ آذر ۱۴۰۳) واکنش بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: تردید نکنیم که وعده صادق محقق می‌شود وزیر کشور: چند استاندار باقیمانده هفته آینده معرفی می‌شوند واکنش وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام تصویب شد حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش عراقچی به حادثه تروریستی پاکستان روسیه: قطعنامه ضدایرانی تروئیکا در شورای حکام از حمایت چشمگیری برخوردار نیست بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام مسعود پزشکیان در پایان سفر به سیستان و بلوچستان چه گفت؟ پزشکیان در پایان سفر سیستان و بلوچستان: راه‌های گذشته به نتایج جدید منتهی نمی‌شود ویدئو| روایت خبرنگار المیادین از دیدار با عراقچی ویدئو| لحظه عجیب اصابت موشک‌های قاره‌پیمای روسی به کارخانه تسلیحاتی اوکراین عراقچی: تصویب قطعنامه علیه ایران با اقدامات متقابل ایران مواجه خواهد شد خط و نشان ناتو برای روسیه | نخستین رزمایش ناتو در فنلاند آیت‌الله علم‌الهدی: «دِل» منشأ و مبدأ تمام رفتار‌های انسان است | توصیه امام علی (ع) به «زنده بودن دل» وزرای دفاع ایران و ونزوئلا دیدار کردند آیت‌الله علم‌الهدی: نماز، راهبرد پیشگیری از فساد در حرکت‌های انتظامی کشور است | فراجا نسخه کربلا در مجاهدت و ایثارگری است انتصاب وزیر سابق اطلاعات به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس شورای امور اقوام، ادیان و مذاهب (یکم آذر ۱۴۰۳) رئیس نمایندگی امور خارجه در شمال و شمال‌شرق کشور: مشهد همیشه در حوزه دیپلماسی شهری پیشگام بوده است اقتدار نظامی و دفاعی ایران در خدمت ملت و ترویج صلح است وزیر نیرو در زاهدان: خط انتقال آب دریای عمان به مشهد، ۱۸ درصد پیشرفت داشته است + فیلم نظر سازمان ملل درباره همکاری‌های ایران و آژانس اتمی پزشکیان: برازنده ما نیست ایران با این چشم انداز و رهبری، عقب مانده‌تر از سایر کشور‌ها باشد ورود رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان (یکم آذر ۱۴۰۳) واکنش وزارت امورخارجه به تصویب قطع‌نامه ضدحقوق‌بشری علیه ایران
سرخط خبرها

واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت نسبت به حمایت از حوزه آموزش و تعلیم اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، حقیقت این است که در برخی مسائل خاص، بروز چالش حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن نیز امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.

تربیت، برتر از تعلیم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید سازوکار نظارتی آن نیز در زمره منجسم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در سازوکار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق‌بخشی به جریان تربیت و پرورش باشند تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی بگیرد و نسلی تربیت کند که به‌موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

چالش در عرصه پرورش، حقیقت تلخ نظام تعلیم و تربیت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور برپایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بنده بار‌ها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید. کتاب و دستورالعمل و آیین نامه در این‌باره زیاد نوشته شده، اما آنچه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که مثلاً چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه یاد بچه‌های مردم داده است، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.

تحصیل در مدارس، بهترین بستر تربیت و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود، زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود. بر همین اساس است که می‌گوییم هرچه قرار باشد تأثیر بر هویت و شخصیت فرد گذاشته شود و انسانیت او پرورش پیدا کند، باید در دوره دبستان و دبیرستان دست‌به‌کار شویم و نظام آموزش و پرورش ما، مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش آموز تعلیم دهد.

در ابتدای این دیدار، سیدجواد هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از سرفصل‌های محوری مطالبات مردم و شکایت‌های رسیدگی شده را ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->