روزنامه اسرائیلی: غزه شاهد خونین‌ترین جنگ قرن ۲۱ است کدام اختیارات هیئت دولت به استانداران تفویض شد؟ ظهران ممدانی، اولین مسلمان نامزد شهرداری نیویورک که خشم ترامپ را برانگیخت کیست؟ رئیس مجلس: قدردان مدیریت هوشمندانه و شجاعانه رهبر الهی انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستیم اذعان نشریه آمریکایی به ضعیف بودن حملات علیه ایران | جمهوری اسلامی ایران تمایلی به ساخت بمب اتمی ندارد عطوان: آیت‌الله خامنه‌ای همیشه حقیقت را گفته‌اند حضور علی شمخانی در مراسم وداع با شهدای اقتدار (۷ تیر ۱۴۰۴) + عکس درگیری مسلحانه در شمال غرب لبنان (۷ تیر ۱۴۰۴) طائب: هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی با پاسخ محکم ایران مواجه خواهد شد دست‌وپازدن‌های آمریکا برای مذاکرات مستقیم با ایران آغاز اعتراضات شهرک‌نشینان در مقابل اقامتگاه رئیس رژیم صهیونیستی معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اطلاعات فراجا در حمله اسرائیل به ایران به شهادت رسید پاسخ عراقچی به تهدید‌های وقیحانه ترامپ علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: جنگ در ایران را آنگونه که باید پایان ندادیم رئیس قوه‌قضائیه: مردم ایران، غیرتمند و حماسی هستند سلیمی: ۲۳ ماده قانون فعالیت ریزپرنده‌ها به زودی نهایی می‌شود شهادت ۳ کودک دیگر در غزه توسط رژیم صهیونیستی بقائی: بوی گاز و خاکستر با هیاهوی تاجران دروغ از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود محو کامل یک منطقه اسرائیلی در پی حملات ایران فتاح: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای اقتدار، نماد وحدت ملی است یک عضو کنگره آمریکا: راه‌حل نظامی کافی نیست، باید با تهران مذاکره کرد وزیر ارتباطات: با مردم عاشورایی ایران، با صلابت پیش خواهیم رفت جهانگیری: ایران، مردم خود را با هر گرایش و قومیتی حول خود جمع کرد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران هیچگاه تسلیم دشمنان خویش نشده است سردار قاآنی در مراسم تشییع پیکر شهدای اقتدار + ویدئو انعکاس حضور میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع پیکر شهدای اقتدار در رسانه‌های خارجی + فیلم و عکس حضور رئیس‌جمهور در مراسم تشییع پیکر شهدای اقتدار (۷ تیر ۱۴۰۴) + عکس و فیلم
سرخط خبرها

واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت نسبت به حمایت از حوزه آموزش و تعلیم اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، حقیقت این است که در برخی مسائل خاص، بروز چالش حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن نیز امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.

تربیت، برتر از تعلیم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید سازوکار نظارتی آن نیز در زمره منجسم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در سازوکار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق‌بخشی به جریان تربیت و پرورش باشند تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی بگیرد و نسلی تربیت کند که به‌موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

چالش در عرصه پرورش، حقیقت تلخ نظام تعلیم و تربیت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور برپایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بنده بار‌ها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید. کتاب و دستورالعمل و آیین نامه در این‌باره زیاد نوشته شده، اما آنچه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که مثلاً چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه یاد بچه‌های مردم داده است، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.

تحصیل در مدارس، بهترین بستر تربیت و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود، زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود. بر همین اساس است که می‌گوییم هرچه قرار باشد تأثیر بر هویت و شخصیت فرد گذاشته شود و انسانیت او پرورش پیدا کند، باید در دوره دبستان و دبیرستان دست‌به‌کار شویم و نظام آموزش و پرورش ما، مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش آموز تعلیم دهد.

در ابتدای این دیدار، سیدجواد هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از سرفصل‌های محوری مطالبات مردم و شکایت‌های رسیدگی شده را ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->