کتاب خاطرات رهبر انقلاب از زندگی پدرشان منتشر می‌شود ترامپ: ممکن است با پوتین تماس بگیرم؛ ما باید دیدار کنیم افزایش شهدای غزه به ۵۳ هزار و ۱۱۹ شهید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) روایت غریب آبادی از نشست ایران و ۳ کشور اروپایی در استانبول وزیر بهداشت به سوئیس سفر می‌کند ایران و اوکراین، محور دیدار روبیو با مشاوران امنیت ملی تروئیکای اروپا در استانبول وزیر خارجه تاجیکستان وارد تهران شد قالیباف در مرکز فرهنگی اسلامی اندونزی حضور یافت آیت‌الله علم‌الهدی: شهید رئیسی مدیری کم‌نظیر در مردمی بودن | شهید جمهور سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داد ترامپ: مسئله برنامه هسته‌ای ایران را به هر شکل حل می‌کنیم عبداللطیف رشید: روابط عراق و ایران قوی، مستحکم و تاریخی است حزب‌الله: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است | سلاح‌ خود را بدون تضمین تحویل نخواهیم داد ترامپ: با عربستان، قطر و امارات «دوستی بزرگی» داریم پایان مذاکرات سه جانبه ترکیه، آمریکا و اوکراین (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ادعای تازه ترامپ درباره مذاکرات با ایران پزشکیان در بازدید از نمایشگاه کتاب: مردم باید حق انتخاب آزاد کتاب را داشته باشند اعلام آمادگی قالیباف برای هرگونه تسهیلگری در توسعه روابط با اندونزی پزشکیان از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد+ عکس پزشکیان: برای عبور از چالش‌های اقتصادی باید به مردم اعتماد کرد وزیر کشور: اولویت ما بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورشان است ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران زیاده خواهی دوباره ترامپ | آمریکا می‌تواند غزه را به منطقه آزاد تبدیل کند! وزیر امور خارجه آمریکا بر رفع تحریم‌های سوریه تأکید کرد پزشکیان: اگر مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌دادیم، مشکلات فعلی به وجود نمی‌آمد امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری خراسان رضوی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی عراقچی: از اصول هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم فرماندار مشهد: فردوسی، عامل همبستگی اجتماعی ایرانیان است معاون راهبردی رئیس‌جمهور: اگر اعتقاد، فرهنگ و ادب می‌خواهیم باید به شاهنامه فردوسی بازگردیم
سرخط خبرها

واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت نسبت به حمایت از حوزه آموزش و تعلیم اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، حقیقت این است که در برخی مسائل خاص، بروز چالش حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن نیز امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.

تربیت، برتر از تعلیم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید سازوکار نظارتی آن نیز در زمره منجسم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در سازوکار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق‌بخشی به جریان تربیت و پرورش باشند تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی بگیرد و نسلی تربیت کند که به‌موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

چالش در عرصه پرورش، حقیقت تلخ نظام تعلیم و تربیت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور برپایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بنده بار‌ها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید. کتاب و دستورالعمل و آیین نامه در این‌باره زیاد نوشته شده، اما آنچه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که مثلاً چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه یاد بچه‌های مردم داده است، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.

تحصیل در مدارس، بهترین بستر تربیت و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود، زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود. بر همین اساس است که می‌گوییم هرچه قرار باشد تأثیر بر هویت و شخصیت فرد گذاشته شود و انسانیت او پرورش پیدا کند، باید در دوره دبستان و دبیرستان دست‌به‌کار شویم و نظام آموزش و پرورش ما، مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش آموز تعلیم دهد.

در ابتدای این دیدار، سیدجواد هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از سرفصل‌های محوری مطالبات مردم و شکایت‌های رسیدگی شده را ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->