ارسال بسته کمک ۶۰۰ هزار دلاری رژیم صهیونیستی به دروزی‌های سوریه بسته جدید تحریم‌ها | محدودیت‌های مالی و تسلیحاتی علیه روسیه و بلاروس تشدید شد جان باختن ۶۹ کودک در غزه بر اثر سوءتغذیه ناشی از محاصره و جنگ تجاوز رژیم صهیونیستی ۸۰ درصد تجهیزات توانبخشی معلولان غزه را نابود کرد ظریف: تنها «تهدید وجودی» برای اسرائیل، صلح است آیت‌الله علم‌الهدی: دیپلماسی باید هماهنگ با میدان عمل کند | نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب در دفاع مقدس ۱۲ روزه عملیات بازرسی پلیس تل‌آویو به انفجار ختم شد ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه | ده‌ها فلسطینی شهید شدند چین: با تحریم‌های یک‌جانبه اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفیم گزارش سازمان ملل از نقض حقوق بشر در سویدا حجت‌الاسلام صدیقی: در جنگ به پیروزی‌های پیش‌بینی‌نشده رسیدیم| به یکدیگر گیر ندهید عراقچی: دور جدید مذاکرات تنها با توافق هسته‌ای عادلانه امکانپذیر خواهد بود رژیم صهیونیستی دستور ارسال کمک برای دروزی‌ها در السویدا را داد حاجی‌بگلو: کلام و عمل مسئولان، امیدآفرین و وحدت‌بخش باشد| هر نوع تفرقه‌افکنی، مذموم و محکوم است سرلشکر موسوی: پدافند هوایی مقابل هر تهدیدی پاسخ پشیمان کننده می‌دهد عراقچی: اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی موجب تشدید ناامنی در منطقه و جهان می‌شود اردوغان و احمد الشرع درباره حملات رژیم اسرائیل گفت‌و‌گو کردند دمشق درباره خارج کردن نیرو‌های خود از استان السویدا بیانیه صادر کرد قالیباف در منزل شهید حاجی‌زاده حضور یافت المیادین خبر‌های خود درباره فرار جولانی را حذف کرد حملات جدید رژیم صهیونیستی به سوریه (۲۷ تیر ۱۴۰۴) کارکنان سفارت آمریکا در بغداد بازگشتند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) رایزنی وزرای خارجه سه کشور اروپایی با عراقچی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر کشور: اتباع مجاز شامل اخراج نخواهند شد المیادین: جولانی دمشق را ترک کرد| ترور سه نفر از اعضای ارشد دولت انتقالی سوریه (۲۷ تیر ۱۴۰۴) نماینده ایران در سازمان ملل: اسرائیل خطرناک‌ترین تهدید علیه صلح در منطقه است
سرخط خبرها

واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش امام جمعه مشهد به معضل کمبود معلم در مدارس | مدرسه بدون معلم، دغدغه امروز خانواده‌های مشهدی است
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت نسبت به حمایت از حوزه آموزش و تعلیم اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، حقیقت این است که در برخی مسائل خاص، بروز چالش حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن نیز امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.

تربیت، برتر از تعلیم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید سازوکار نظارتی آن نیز در زمره منجسم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در سازوکار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق‌بخشی به جریان تربیت و پرورش باشند تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی بگیرد و نسلی تربیت کند که به‌موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، اینکه بچه‌های مردم الان سر کلاس رفته‌اند اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانواده‌ها می‌گیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است. به همین دلیل است که می‌گوییم به این عرصه توجه داشته باشید و به دغدغه‌ها رسیدگی کنید.

چالش در عرصه پرورش، حقیقت تلخ نظام تعلیم و تربیت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور برپایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بنده بار‌ها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید. کتاب و دستورالعمل و آیین نامه در این‌باره زیاد نوشته شده، اما آنچه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که مثلاً چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه یاد بچه‌های مردم داده است، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.

تحصیل در مدارس، بهترین بستر تربیت و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود، زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود. بر همین اساس است که می‌گوییم هرچه قرار باشد تأثیر بر هویت و شخصیت فرد گذاشته شود و انسانیت او پرورش پیدا کند، باید در دوره دبستان و دبیرستان دست‌به‌کار شویم و نظام آموزش و پرورش ما، مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش آموز تعلیم دهد.

در ابتدای این دیدار، سیدجواد هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از سرفصل‌های محوری مطالبات مردم و شکایت‌های رسیدگی شده را ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->